Saturday, December 17, 2011

Penjelasan Tentang Biodata

Assalammualaikum semua...sihat? klu sihat Alhamdulillah...

ermm hari ika nak jelaskan tentang biodata yg korang pernah kumpul sewaktu kecik2 dahulu. korang pernah menulis biodata sendiri kan...pastu siap mintak lg biodata kawan2. wahh teringat lg masa tu. agak menjadi kenangan la jgk sbb seronak nak tahu tentang kawan sendiri. benda2 mcm ni selalu berlaku sewaktu sekolah rendah. tp kadang2 time sekolah menengah pun ada jgk orang mintak lg biodata kan. ok meh ika nak jelaskan sedikit kenapa dulu2 korang suka sngt kumpul biodata nihh. jom tengok :

  • Nama Penuh (untuk mengingati nama penuh kawan)
  • Tarikh Lahir (supaya kita ingat hari jadi kwn...lepas tu boleh buat suprise kan)
  • Tempat Lahir (nak tahu samada kawan sama hospital dgn kita atau x)
  • Minuman Kegemaran (nak tahu kwn suka minum apa. kot2 kwn letih bley korang sedia air untuk dia)
  • Alamat Rumah (bley ajak gi jalan2)
  • No.Telefon (hantar mesej tanya buat apa)
  • Makanan Kegemaran (mana taw klu kwn tersedak nasi sbb makanan korang offer x sedap)
  • Warna Pilihan (nak tahu sebab bley bg hadiah yang sesuai)
  • Cita2 (mna taw satu hari nanti korang satu kerja dengan dye)
  • Hobi (yang ni bley gi lepak kt mna2 buat aktiviti bersama)
  • Impian (nak tahu samada kwn hidup bahagia ke x)


erkk.... betul x apa yang ika senaraikan ni sama dalam biodata korang. hampir sama kan.
mcm ni la korang tulis dlm biodata tu kan. mmg seronok bila dah tahu tentang kawan. tambah2 lg bila ada persamaan antara korang dgn kwn korang dlm biodata tu mesti riuh rendah punya....


hurmm sebenarnya ika ni xpandai nak tulis entry2 yang menarik mcm korang tu. ika tulis apa yg naik dlm otak jaa. tp bila dh tulis tu korang baca mesti bunyi macam budak2 sekolah rendah yang tulis. yaa itu la ika...


sekian...wassalam...
Post a Comment