Thursday, August 25, 2011

nak raya dah!!

 *culik dari yahoo je*


sekolah ika start cuti hari jumaat esok seminggu termasuk hari raya sekali. waa mesti berat nak meninggalkan kawan sekolah selama seminggu. haha rindu x bertempat. tapi raya boleh jumpa lagi time kunjung mengunjung dari rumah ke rumah sesama kwn sekolah.

raya ni ika nak menikmati baju raya yg cantik2, kuih-muih yg sedap2 ....pastu...pastu... ade sampul raya penuh duit kertas.. <== *mata duitan* ape2 pown mesti kena meriah jgk lah raya ni.
bukan ape, cuma hari raya kan setahun sekali. jadi kita haruslah menikmatinya dgn penuh meriah betol x. xkan la raya je harus meriah, tp sambutan hari Merdeka harus disambut meriah juga. I LOVE MALAYSIA!

baju raya ika baju kurung moden. tp ika nak cari baju kurung yg jenis biasa tu tp xde jual. baju kurung biasa tu senang nak duduk bersila. klu mcm kurung moden tu kdg2 dye ketat dekat paha jadi klu nak duduk bersila takut koyak plk nanti.

ermm...baju raya korang brpe pasang. ika satu je... huhuk sedih... tp syukur la jgk ade baju nak pakai dari xde langsung.

mcm mner la nasib org miskin sekarang. dah dapat beli baju raya ke belum? kuih raya dh ade ke x? hurmm xtahu la nak buat cmne. kesian kat mereka.
klu ade sesape yg kaya, bantulah mereka yg kekurangan ni. biarlah mereka dapat beraya macam dengan org lain jgk. xpown hulurlah sedikit derma untuk mengurangkan beban mereka.




Post a Comment