Saturday, January 7, 2012

BHarian- Yoon Eun Hye hampir buta?



Gara-gara jadi kebencian peminat, masa depan bekas anggota Baby V.O.X hampir musnah

KARIER seninya yang bermula pada usia mentah - 15 tahun bersama kumpulan Baby V.O.X membuatkan Yoon Eun Hye kurang menyerlah kerana sering dibayangi empat anggota lain. Eun Hye juga acap menjadi mangsa ketidakpuasan hati kumpulan peminat yang cemburu dengan kejayaan Baby V.O.X yang memuncak populariti menerusi album ketiga mereka, Come Come Come pada 1999.

Kemuncak ketidakpuasan hati itu nyaris memusnahkan masa depan Eun Hye apabila mata kanannya ditembak dengan pistol air mengandungi campuran kicap dan cuka yang hampir membuat dia buta. Sempat menghasilkan empat album sebelum mengalihkan minatnya kepada lakonan, gadis kelahiran Seoul, Korea Selatan pada 3 Oktober 1984 ini terus menjadi mangsa kebencian peminat.

Kehadirannya dalam bidang lakonan disambut dingin, malah ramai yang terkejut apabila dia diberikan peranan utama dalam drama Goong, lantas menjadikan Eun Hye sebagai sasaran cemuhan.

Terkilan dengan situasi terpaksa dilaluinya, Eun Hye hampir menolak tawaran itu namun dipujuk bekas ketua kumpulan Baby V.O.X, Shim Eun Jin supaya tidak tunduk kepada tekanan daripada mereka yang membencinya.

Selepas membuktikan bakatnya menerusi drama itu, Eun Hye mula disayangi dan mereka yang dulu membenci datang memohon maaf serta menyatakan kekaguman dengan kekentalan jiwanya.

“Mungkin kerana masih muda, 16 tahun ketika itu menyebabkan saya keliru bagaimana berurusan dengan orang ramai. Saya sering tertekan bimbang dimarahi kepada perkara yang saya sendiri tidak tahu di mana salah dan silapnya. Keadaan bertambah sulit apabila saya semakin dibebani tanggungjawab mengubah saya menjadi seorang yang teliti.

“Ramai bertanya apakah saya seorang yang mementingkan kesempurnaan? Ia mungkin kerana saya belajar daripada pengalaman lalu.

Keyakinan itu hanya datang apabila saya mampu mengawal semua kerja saya,” kata Eun Hye yang menjadi sebutan di Asia selepas melakonkan watak utama dalam Princess Hours pada 2006.

Sering disalah erti dengan imej keanak-anakan yang membentuk dirinya di mata peminat, Eun Hye menjelaskan, kecenderungannya terhadap seni banyak dipengaruhi kedua-dua orang tuanya.


nak tahu lebih lanjut klik SINI


p/s: Grrrr.... artis korea kesukaan ika telah di kianati. huh! hampir naik angin dh ni. cuba hbq skit spa punya keja tu. meh ika nak bagi penumbok kt mata biaq lebam. grrrr..... xpuas hati nie.

No comments: